Första matchen sen gothia

Nu tänkte jag ägna en liten del åt att svara på den långa kommentaren jag fick senast.
Till att börja med så vet jag inte ens vem du är. Det innebär att jag helt ärligt inte bryr mig särskilt mycket om vad du tycker. Jag menar visst, det är jätteroligt att du försöker uppmuntra mig till att skriva mer och så, men jag skriver för min egen skull, för att det är skönt att få ut lite av allt inom mig genom att skriva ibland, men då skriver jag som jag vill och när jag vill.
Sen så är jag seriös när jag säger att jag inte orkar, jag sitter hellre och tittar på OS, som jag förövrigt funnit ett stort intresse för, eller lirar fifa, än att sitta och skriva ner mina åsikter här på bloggen när det knappt är någon som läser. Just nu har jag det även lite svårt hemma vilket innebär att jag är för irriterad för att tycka till om andra saker. Jag vill helst lösa det som hänt här hemma innan jag börjar uttrycka mig på bloggen. Just för att jag inte gör så mycket om dagarna så har jag inte heller så mycket att skriva om.

Nu har dock både fotbollen och innebandyn kommit igång, plus att dom flesta vännerna är hemma. Det innebär att jag kommer träna/lira match åtminstone 6-7 gånger i veckan, plus att jag kommer förmodligen hänga med mina vänner för det mesta. Men det är faktiskt då jag skriver mer, eftersom det händer mer då. Juste, skolan börjar snart också. Vänta några dagar så kommer jag nog igång, för skolan frambringar väldigt många blandade känslor inom mig.

För att återgå till "det vanliga" så ska jag berätta lite om vad som har hänt. Iofs har det inte hänt så värst mycket, men idag lirade vi vår första match sedan Gothia. Det kändes verkligen att man inte har rört på sig på ett tag, men vi lirade ändå rätt bra måste jag erkänna. Det tog ungefär 15-20 min innan Glenn gjorde det första målet i matchen, för oss alltså. Väldigt snygg pass av Chris och Glenn avslutade iskallt genom att chippa/lobba över målvakten.
Några minuter innan paus kvitterade dock GT76 (dagens motstånd) genom att fint skott rakt upp i krysset. I andra halvlek radade vi upp chans på chans, eftersom vi börjat trycka upp mycket mer. Motståndarna hade en spelare utvisad. Det hade gått cirka 10 minuter när Oliver fintade bort några på mitten av egen planhalva och sen slog en drömpass genom deras backar fram till Viktor på kanten som kom helt fri mot målvakten från vänster sida. Jag följde med hela vägen och Viktor valde att slå en pass till mig istället för att gå på avslut själv. Jag behövde bara sätta dit foten och slå in bollen i öppet mål. Så jävla skönt att göra mål alltså! Nu har jag gjort 4 mål i serien, och det är mest i laget, bara för att skryta lite.
Efter mitt mål började vi dominera och kontrollera matchen. Motståndarna hade knappt några chanser efter det om jag minns rätt. En till snygg pass från Chris och Glenn kunde göra sitt andra mål för dagen, och där med fastställa slutresultatet, 3-1.
En liten detalj bara, när det var typ 10-15 minuter kvar av matchen blev jag utbytt. När jag satte mig på bänken frågade jag om jag skulle komma in igen. Då sa vår tränare Micke; Nej jag tänkte spara dig. Vi har match på onsdag också. Jag ska byta ut Glenn också och vila honom.
Ska man ta det positivt eller negativt? :P
Efter matchen drog vi några från laget och åt kebab och snackade. Mysigt. Sen var jag tvungen att åka hem och nu sitter jag här. Ska nog titta på en film snart, eller lira fifa, och senare kolla lite på OS om det är något intressant på tv.

Juste, vi har match på onsdag igen, hemma på Stuvsta IP. Den börjar 20.00, och jag är rätt säker på att vi kommer vara mycket bättre än motståndet, så det skulle vara väldigt glädjande om det kom någon och kollade, förhoppningsvis kommer jag göra fler mål då. Jag gjrode ju mål mot dom senast.

Nu är jag väääääldigt trött på att skriva för ikväll, så det får räcka. Hoppas att ni uppskattar att jag skriver över huvudtaget.
Puss och godnatt <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ju störd? hoppas alla slutar läsa din blogg så som du håller på.

2008-08-11 @ 13:13:07
Postat av: Oerfaren

Jag har aldrig tvingat någon att läsa

2008-08-11 @ 15:14:24
URL: http://oerfaren.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hallåååå? Höjdpunkten på dagen var ju att du träffade mig :) kul att träffa dig iaf babe <3

2008-08-11 @ 20:43:37
URL: http://emajlia.blogg.se/
Postat av: Oerfaren

Hahaha, om du vill tro det så ;) <3

2008-08-11 @ 21:17:56
URL: http://oerfaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0