Första riktiga skoldagen

Det var rätt skönt att börja sent idag, 9.30. Fast pappa skulle till sjukhuset så jag fick bli skjutsad lite tidigare, typ runt 9, men det är mycket skönare att åka bil än att åka buss.
Låg i sängen och tittade på tv igår till klockan 12, och sen försökte jag sova, men det slutade med att jag somnade klockan 3. Det är så jävla äckligt irriterande, har varit så i flera dagar nu. Jag vill ju somna tidigt så jag kan vänja mig vid skoltider, hatar att vara trött i skolan.

Började med en väldigt lång lektion Naturkunskap B. Tror den var runt 1½ timme, och det var verkligen skittråkigt. Efter det hade vi en psykologi B snabbis, lektion på 40 minuter där vi typ bara fick lära känna läraren och få betygskreterier och studieplan. Efter det var det "lunch". Åt knappt någonting för det var äcklig kalops. Usch asså! Sen var det en lite längre rast och sedan skulle vi ha idrott. Asjobbigt att gå dit på kryckor men några tjejer i klassen va gulliga och gick sakta med mig. Snackade med idrottsläraren om mitt knä och angående ämnet Bollsport som jag hade valt till den här terminen. Han var schysst och sa att det inte va någon mening att gå den här terminen eftersom jag kommer vara borta i 3-4 månader, så jag skulle få gå nästa termin. Det är jävligt skönt eftersom det innebär att jag slutar typ 12 på fredagar nu och börjar nångång efter 11 på tisdagar, men å andra sidan innebär det att jag nästa termin har 10 minuter på mig att duscha och ta mig till naturkunskapen, och att jag har både bollsport och idrott samma dag hela nästa termin, men det löser sig säkert.

Sista lektionen för dagen var Företagsekonomi B, en lektion på 2½ timme. Som tur var så fick vi 20 minuters rast emellan, annars skulle ingen orkat klara sig igenom hela lektionen. Jag hamnade i samma grupp som Rebecka och hon ritade en väldigt fin bild tyckte jag;




Själv kände jag också för att visa lite skillz, men eftersom jag inte har några så betyder det att jag inte ens kan skriva snygg, men jag hade den här låten i huvet, ni vet nike reklamen; "I've got soul but i'm not a soldier"




Måste faktiskt erkänna att vi har jävligt kul i skolan just nu. Vi garvar åt massa saker och har allmänt kul tillsammans, men det beror väl mest på att det seriösa inte har börjat än. Får njuta så länge det går, men det känns ändå som att vi har bättre sammanhållning nu än förra året. satt typ 10 pers i cafeterian idag och chillade innan sista lektionen, mysigt!


Nu tänkte jag vara lite feminim av mig och härma typ alla tjejer som har blogg, dagens outfit;


Som ni ser så är det ett par vanliga idrottsshorts, eftersom jag inte kan få på mig nåt annat på grund av ställningen, och en söt t-shirt, inte sådär värst spektakulärt men det fick duga för dagen.


För er som inte kan läsa spegelvänt;




Nu äre middag, ciao<3

Kommentarer
Postat av: Lojs

jaaa, jag antar det! det är väl så du lär känna mig bäst, jag vet ju inte vad du vill veta! :P



hihi, typ alla mina lektioner är två timmar! fast det går oftast rätt fort ^^

2008-08-28 @ 18:27:26
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: Mikaela

yes he is ;)

2008-08-28 @ 19:20:45
URL: http://miiikaelas.blogg.se/
Postat av: kaysa

diggar tröjan baloo ;)

2008-08-28 @ 19:26:56
URL: http://kaysa.blogg.se/
Postat av: Oerfaren

Alla diggar den ;)

2008-08-28 @ 19:32:11
URL: http://oerfaren.blogg.se/
Postat av: M

Vart har du köpt den? :)

2008-08-28 @ 23:05:32
Postat av: Oerfaren

Haha, de du ;)

2008-08-29 @ 13:14:48
URL: http://oerfaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0