Skåne och meningslöshet

Påväg till malmö












Ja som det stod i mitt tidigare inlägg så åkte jag ner till malmö med familjen i fredags. Vi kom fram typ, väldigt sent på natten så vi gick mest in och la oss och sov. Dagen efter, lördags alltså, blev jag väckt relativt tidigt av min syster för vi skulle tydligen åka till helsingborg. Hennes kompis bor nämligen där och vi åkte över till helsingör ett par timmar. Där åt vi på restaurang och kollade på sprit, för det mesta.
Bilderna är från restaurangen och från båten
Sen åkte vi tillbaka till helsingborg och efter det tillbaka till malmö där vi gjorde oss iordning för 50-års festen som var anledningen till att vi hade åkt dit. Det blev en del champagne där och han som fyllde år blev rätt överraskad när han såg stora släkten stå och skrika "Surprise".





En del skratt infann sig också, som vanligt när mina roliga kusiner är i närheten. Juste, enormt mycket dans blev det också. Det ska ni veta, om ni går på en av mina släktfester så kommer ni dansa, vare sig ni vill det eller inte. Förr eller senare är det någon som drar upp en på dansgolvet.
Väldigt äcklig tårta blev det också, fyfan man ville ju bara spy, till och med champagnen smakade bättre, och den smakade ILLA!
Maten kan man dock absolut inte klaga på. Helvete vad gott det var. Det var buffé med bland annat potatisklyftor, olika kötter, skinka, pastasallad, sallad, bröd, såser, grönsaker och massor annat. Jag åt såklart tills jag höll på att spricka, och då tog min bror maten ifrån mig, hahaha.
Får inte glömma att nämna min morbror som alltid är lite rolig;
Efter väldigt mycket dansade som jag nämnde tidigare, bar det av till en nattklubb, eller krog eller va man nu ska kalla det. Ännu en gång blev man meddragen även fast man inte ville. Det är alltid så att dom äldre kusinerna drar ut efter festerna, och jag drogs med den här gången. Det var rätt kul faktiskt, och med tanke på att vi kom dit klockan 2 och dom stängde 3 så var det inte sådär jättelänge heller.

Dagen efter, alltså söndag bar det av hem till han som fyllt 50. Rik jävel det där asså, vilket jävla hus. Där hade dom flesta i släkten samlats för att äta tillsammans. Väldigt god mat igen måste jag säga. Efter att ha hängt där ett tag var det dags att åka hem. Tog väl runt 6-7 timmar dit och samma tillbaka hem.
Juste, bilen vi hyrde. Det var rätt roligt att köra, även fast ratten var sne. Hände lätt att man började komma upp mot 140-150 km/h utan att tänka på det, men då var ju såklart mamma där för att säga till en att sakta ner.




Enda sen jag kom hem har jag mest suttit och lirat fifa, vädret har ju inte varit det bästa. Anledningen till att jag inte skrivit är att jag helt enkelt inte haft orken, men nu kände jag att det var dags att uppdatera lite.

Skulle träna med u21 igår men det regnade ju så sjukt mycket så jag stannade hemma och kollade på några filmer istället.
Idag ringde Adde och frågade om vi skulle gå på bio, och så blev det. Jag, han och Gårde drog in till stan och såg Arkiv X filmen, lite halvbra sådär, 3/5 ger jag den. Kollade lite i affärer efter också, men åkte hem rätt snabbt eftersom jag och Gårde skulle på träning.
Vi blev inte så många på träningen eftersom dom flesta är bortresta, så det blev mest att lattja. Måste bara säga; Fyfan vilka skott jag börjar få till! Är rätt nöjd med mig själv faktiskt.
Kommer bli rätt mycket fotboll dom kommande veckorna. Börjar med träning nu på torsdag, och sen är det match på söndag, träning med u21 på måndag, träning tisdag, match onsdag, träning torsdag, match söndag igen. Det betyder alltså 3 matcher på en vecka. Kommer bli tufft men jävligt roligt.
Innebandyn börjar nästa vecka också men det kommer jag inte hinna med eftersom det är samma tider som fotbollen. Lite tråkigt men jag prioriterar fotbollen alla dagar.

Skolan börjar närma sig, bara 19 dagar kvar av sommarlovet. Det är ju det börjar kännas meningslöst igen. Jag har inte gjort någonting vettigt under hela sommaren förutom Gothia. Känns som om jag har slängt bort 2 värdefulla månader av mitt liv. Helt meningslöst om man uttrycker sig så.
Sen känns det ju såklart inte bättre av att man börjar tänka på skolan. plugg plugg och ännu mera fittplugg. Jag kommer inte ens ha tid att träna när skolan börjar. Ännu ett helvetesår väntar nu, bara att det är typ väldigt mycket värre än det första året. Får hoppas att många av er känner för att stötta mig hela vägen.

Nu börjar ögonlocken bli tunga. Får skriva ner flera tankar senare.
Här har ni en rätt bra låt under tiden;



Ciao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0