Smärta!

Till att börja med så vill jag säga att folk som skriver kommentarer och gör reklam för sin blogg kan sluta upp med det genast. Det är jävligt irriterande och helt respektlöst. Skriv gärna en kommentar om inlägget, och om ni är trevliga kanske jag klickar på er länk och besöker.

Går runt och har ständig värk i knät. Kan inte böja på det, för då får jag jätteont direkt. Jag får inte heller böja på det, för då riskerar jag att någonting åker in i knät och förstör korsbandet, och då blir det aldrig mer fotboll för min de.
Fotboll för min del blir det aldrig mer heller om dom misslyckas med den nya operationen som ska ske om två veckor. Det känns ju jävligt bra...

För att jag inte ska böja på knät har jag fått en jävla grej på benet så jag ser ut som en robot, låt mig demonstrera:


'



Ur min synvinkel, nästan:





Min arm som blev knullad för sköterskan inte kunde hitta rätt:



Först skulle dom göra titthålsoperation för att se vad problemet var, Fick sprutor o massor tabletter o dropp o skit, fick träffa typ 6 sköterskor o 5 läkare. Dom undersökte och ställde massor frågor och skojade med mig. En kille var typ chilenare och gillade fotboll, så han sa till sina kollegor; Okej grabbar vi tar det jävligt lugnt med honom nu vi måste fixa honom. Är du back eller anfallare? Anfallare, svarade jag. -Shit grabbar ingenting får gå fel, dom är primadonnor dom här vi måste fixa till honom så han kan lira igen. Han slog vad med sin kollega från kina också, som inte kunde svenska, om vad det var för fel, korsbandet eller menisken. Sen efter typ 1 timme var det dags, och när vi va påväg in i operationsrummet börja jag skaka som fan blev skiträdd. Jag låg och sprattlade som en fisk som hoppat ur vattnet typ. Helt skraj och chockad, men som tur var, så var en av sköterskorna rätt het och hon va jättesnäll mot mig.
Efter blev jag nersövd, vilket också var väldigt läskigt, och vaknade upp med den gigantiska ställningen på benet. Dom hade ju sagt att det var antingen korsbandet eller menisken som va problemet och tydligen så var det båda. Om jag nu ska säga att jag har haft lite "tur" så var korsbandet bara skadat, inte av, men det var dock menisken. När dom hittat problemet försökte dom fixa det redan då, men det var så svullet så dom kunde inte sy ihop menisken idag även fast dom försökte, vilket gjorde att operationen pågick jättelänge.
Därför ska jag dit igen om 2 veckor och bli opererad.

Jag kommer gå hos sjukgymnast, och jag kommer inte kunna träna på minst 3 fucking äckliga månader. Konditionen kommer försvinna helt och jag kommer bli jättetjock. Fatta vad jag kommer få kämpa för att komma tillbaka sen igen.
Nu måste jag även se till att byta bort ämnet "Bollsport" för jag kommer kunna träna igen när den kursen är slut, och det betyder att jag inte kommer kunna få mer än G. Då gick det åt helvete.


Nu har jag skrivit så mycket så jag har glömt massor annat som jag hade tänkt nämna, men ni får jättegärna skriva en kommentar om ni undrar någonting eller höra av er på annat sätt. Nu måste jag sitta och räkna lite matte eftersom jag har missat båda dom mattelektioner vi haft på dom här 3 dagarna som skolan varit igång.


Kommentarer
Postat av: Elin (Rettet) Norlin

Hej Bobbo vännen!

Vill först börja med att jag förstår verkligen hur du känner dig. Vi är ju snart i samma situation med opererat knä och en jävla massa rehabträning framför oss :( Men jag försäkrar dig att DU och JAG ska klara det tillsammans!!! Vi ska komma tillbaka starkare än någonsinn om det är så det sista jag säger!!! Krya på dig nu och hoppas att smärtan snart går över<3<3/// Elin

2008-08-27 @ 19:46:34
Postat av: Lojs

Jag får väl säga krya på dig! :)



jag ryser av att läsa... med min sjukhusskräck!

2008-08-27 @ 20:13:20
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: Oerfaren

Vi kommer bli bättre än bäst Elin, bara vi hjälps åt! Håller tummarna för dig också! <3





Tack så mycket Lojs! :)

2008-08-27 @ 20:38:26
URL: http://oerfaren.blogg.se/
Postat av: Lojs

hihih, jag är bara jag ^^ jag läste förut att det var Ingarö du spelade mot, jag bor där :P



jag vet faktiskt inte varför.. jag var livrädd för folk i vita rockar när jag var mindre, och sen jag var 9 (tror jag) så har jag aldrig varit på plåsterhuset ^^ så det sitter väl kvar antar jag :P

2008-08-27 @ 20:43:51
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: Lojs

nää, vad snäll du är :) hihi! joo, jag har ju en bit till det mesta..MITT ute i SKOGEN! men det gör inget :)

joo, det har jag.. var på vårdcentralen hela TRE gånger förra året :P två gånger hos en läkare som höll på att ta livet av mig (gav mig fel medicin två gånger!) men folk i vitar ockar gillar jag fortfarande inte.. så jag skulle gärna vilja övervinna den lilla fobin! Men förhoppningsvis slipper jag vara i närheten av sånt folk... :)

2008-08-27 @ 21:04:16
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: Lojs

Jorå, jag trivs superbra här! Jag bor ju liksom inte längst ut heller :) så det är lugnt...



nej jag vet! Kanske därför jag struntar i att gå dit när jag bli sjuk.. men det är aldrig, mitt immunförsvar förtjänar ett OS-guld! ^^



jaa, det beror på vad du vill veta :P

2008-08-27 @ 21:14:13
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: kaysa

oj båbbå de där låter inte roligt:(

jag hoppas benet och hela du kryar på dig och ditt humör åker upp igen! <3

2008-08-27 @ 21:20:53
URL: http://kaysa.blogg.se/
Postat av: Oerfaren

Ja nu när du skrev kaysa <3

2008-08-27 @ 21:29:22
URL: http://oerfaren.blogg.se/
Postat av: Lojs

hahah, får ställa upp i nästa OS! Fy för att vara sjuk!



Vad ska jag säga då... jag går i skolan som alla andra, sparkar boll och lever livet på mitt eget vis :P vet inte riktigt vad jag ska säga ^^

2008-08-27 @ 21:46:26
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: M

Krya på dig<3

2008-08-27 @ 22:12:10
Postat av: tmL

Bobo, målar du dina tånaglar svarta?

2008-08-27 @ 22:16:04
Postat av: Emilia

Superman Returns... hihihihi krya på dig bäst! <3

2008-08-27 @ 23:08:28
URL: http://emajlia.blogg.se/
Postat av: din jemps

bobbo sötis, jag tycker så synd om dig! Men jag vet att du är stark och att du kommer att klara av det här! Jag finns för dig det vet du, alltid bästis<3<3

2008-08-27 @ 23:17:29
Postat av: Oerfaren

M; tack! Säg gärna vem du är :)



tmL; Nej jag har blivit stämplad på samma tå 5 gånger bara.



Emilia: hahha, sköning, tack sötis <3



Jemps; Känns skönt att veta att du finns, tack så mycket bästis <3

2008-08-27 @ 23:22:49
URL: http://oerfaren.blogg.se/
Postat av: Lojs

men jag vet ju inte vad jag ska skriva! det finns inte så mycket att veta om mig liksom :P fråga nått istället! :)

2008-08-28 @ 15:13:11
URL: http://lojskojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0