Tidiga samtal

Inte för att jag har något emot att vakna av att telefonen ringer och någon söt jävel vill något, men när det gäller att fråga om jag ska på dagens träning så är det bara onödigt. Man ringer inte så tidigt som klockan 12.49 för att fråga den frågan, även om den som ringer går i skolan och har gått upp jättetidigt. Ni får ju tänka på mina känslor vafan! NI vet vilka ni är grabbar. Skicka ett sms istället så svarar jag när jag vaknar, det blir mycket bättre så.

Förresten, jag har 181 pa-dollar men har inte betalat en enda krona, mihihi (a)

Fan måste nog börja lägga in lite bilder i mina inlägg snart, känns som om jag börjar tappa lite läsare, speciellt med tanke på att jag brukade få uppemot 10 kommentarer på vissa inlägg förut, och nu får jag inte ens ett enda.

Nu tänkte jag dra lite fotbollssnack, men dom som är ointresserade kan ju hoppa över den här långa delen

Kom o tänka på en
sak för en liten stund sen. Nu ska jag inte dra hela historien för det skulle ta flera timmar, men varför i helvete låter man inte en spelare som Yoann Gourcuff spela? Killen har fått stämpeln som den nya Zidane, ändå fick han MINIMALT med speltid i Milan, vilket nu lett till att han blivit utlånad till en fransk klubb igen. Dessutom fick han det otacksamma jobbet att hoppa in när det var cirka 20 sekunder kvar av matchen igår mellan Sverige och Frankrike. Hur i helvete kan man förvänta sig att han ska prestera på 20 sekunder, eller 10 minuter, eller på en kvarts speltid varje månad. Man måste ju ge killen lite tid att visa vad han går för. Kolla bara på Kim Källström i matchen mot Frankrike igår. Han fick till slut en riktig chans, och han visade vad han verkligen går för.
Som Milanfan så följde jag nästan varje ynka minut han fick spela i Milan, och tro det eller ej, ibland hann han faktiskt visa upp rätt mycket under 10 minuter. Killen skulle kunna bli hur stor som helst om han bara fick chansen. Nu hoppas jag verkligen att han får förtroende i Bordeaux och visar att han är en stor talan, så att Milan sen kan ta tillbaka honom och göra honom till en världsspelare.
Det är nästan som om Milan och Sverige jobbar tillsammans ibland. Man vägrar släppa fram unga spelare. Kolla medelålder i Milan, om jag har rätt ligger den nånstans över 30, och medelåldern i Sverige igår var 29 eller nåt. Jämför det med andra lag, typ Spaniens landslag, där medelåldern ligger runt 23, och hur går det för dom? Jo dom fullständigt utklassar sitt motstånd. Självklart menar jag inte att man ska slänga in 11 spelare på 23 bast och så kommer man vinna ett mästerskap, men man måste ge dom chansen någongång. Det håller inte i längden att spela på rutinerade spelare som håller på att falla ihop.
Släpp fram ungdomarna och låt fotbollen leva!

Ojdå nu blev det väldigt mycket mer än jag hade tänkt skriva, men så blir det ibland, det rinner iväg liksom.
Nu ska jag äta tacos och glo på OS, vi hörs senare.
PUSS!

Kommentarer
Postat av: vanilla

Det beror på två saker helt enkelt. 1) Carlo Ancelotti 2) Raymond Domenech, punkt slut.

2008-08-22 @ 17:39:29
Postat av: Oerfaren

Det är fan sant =/

2008-08-22 @ 18:54:54
URL: http://oerfaren.blogg.se/
Postat av: Vikko

Bobbie, tänk på att de bor en fler människor i spanien oxå...dom får fram nya spelare varje år, i sverige får vi vänta kanske 5-10 år på en ny zlatan...men ja håller ändå med dej, vart va petter andersson? varför fick inte seb larsson spela?

aja landslaget är inte vad de brukade vara...de får såna som du o stuvsta ändra på;)

2008-08-23 @ 19:02:00
Postat av: Oerfaren

Det ska inte behövas en "ny zlatan" för att man ska få lira när man är ung. Man har ju ingen chans att utvecklas om man får sitta på bänken i flera år. Det finns massor unga i Sverige, även fast vi är ett mindre land, bland annat dom du nämnde.

2008-08-24 @ 13:40:42
URL: http://oerfaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0