Tråkig dag

En tråkig dag för mig innebär såklart en väldigt massa OS-tittande. Dock så har det varit lite annorlunda idag. Förutom finalen i dam-fotboll, där USA vann mot Brasilien med 1-0 i förlängning, så tittade jag även på första halvleken mellan Hammarby-Kalmar i Svenska cupen. Även den matchen slutade med 1-0 i förlängning, till Kalmars favör.
En liten höjdpunkt var dock Jörgen Persson, en väldigt känd och rutinerad bordtennisspelare som tog sig vidare till kvartsfinalen. Åttondelsfinalen som jag följde under dagen var väldigt intressant och var fylld med spänning. Till slut blev det ju såklart att man stod upp och skrek och hejjade.

Blev även träning under kvällen. Varför känns det som att det är fint väder hela tiden, och sen precis när vi ska träna så börjar det regna? Nu skojar jag inte, det har hänt minst 15 gånger dom senaste månaderna, och det börjar bli jäääävligt irriterande.
Ett tips förresten, ät aldrig tacos innan ni ska träna, inte bra kan jag berätta. Fan vad illa man mår, speciellt när man kör en mindre fysövning, och sedan försöker kämpa så gott man kan genom att springa mycket under resten av träningen. Till slut klarade jag mig igenom träningen utan att spy, vilket var positivt. Nu blir det match på söndag mot dom nya serieledarna Ingarö IF, som vi förlorade mot med 3-1 senaste vi mötte dom. Förhoppningsvis går det bättre för oss den här gången.

Jag har tittat på en film som tog slut alldeles nyss. Den heter 50 pills, och handlar om en kille som ska sälja 50 ecstacytabletter på en dag för att kunna betala din collageräkning. Den var helt okej, 3 av 5 om man säger så.

Vad händer härnäst då? Jo jag ska såklart lägga mig och titta på OS tills det att jag somnar, vilket förhoppningsvis blir rätt sent eftersom jag gillar att titta på OS. Glöm nu inte, ring inte och väck mig alldeles för tidigt. Ring inte över huvudtaget faktiskt, bara om det är jätteviktigt, för jag behöver min sömn, tro det eller ej. Som sagt, är det viktigt så är det okej, det är därför jag har en mobil som är påslagen dygnet runt.

Älskar att ligga i en helt bäddad säng med öppet fönster som betyder att det blåser in sval luft, och glo på tv tills jag somnar. Fast när mamma eller pappa kommer in 7 på morgonen och ser att teven står på och en sovande Bobo, ja då blir dom inte glada...

Ciao<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0