Dags igen

Okej, jag vet att många av er har tjatat på att jag ska börja skriva mina grymma inlägg igen, men det var faktiskt en händelse idag som gör att jag tar tag i det nu. Jag satt och höll på med min iPod i mitt rum, och så kommer brorsan in och säger; Dennis säger att du ska uppdatera din blogg och skriva om Gothia.
Jag; Va? Vadå Dennis? Läser han min blogg?
Bror: Ja jag vetefan varför men han sa det.
Dennis är alltså min brorsas kompis.

Lite roligt tyckte jag, och eftersom jag har funderat på att uppdatera i några dagar nu så fick det där bli det avgörande.

Joo vad ska man skriva om då? Antar att många av er, precis som ovan nämnda Dennis, vill att jag ska skriva och berätta om Gothia. Om ni bara kunde förstår hur svårt det är att ens komma igång angående Gothia, och ännu svårare att berätta om allt eftersom det är så sjukt mycket som behöver berättas.
Jag skulle ju kunna skriva dag för dag men det känns så hemskt tråkigt. Tror jag helt enkelt väljer ut dom bästa händelserna och berätta om dom.

Först skulle jag dock vilja berätta att Gothia var den absolut bästa veckan i mitt liv. Den veckan kommer på förstaplats precis före förra årets Gothia, som var aningen sämre men ändå underbart.
Varför var Gothia08 den bästa veckan i mitt liv då? Jo det ska jag ta och berätta för er; vi hade så sjukt jävla kul hela jävla tiden! Vad vi än gjorde så var det roligt, förutom vissa småsaker då men dom minns man knappt.
Efter den veckan kommer man hem till äckliga stockholm och helt plötsligt har man ingenting att göra längre. Från att dygnet runt i en vecka vara ständigt sysselsatt, till att sitta hemma och titta på serie efter serie, även fast dom suger. Eller kanske sitta och spela Fifa08 om och om igen, och göra mål på exakt samma sätt hela tiden. Iofs har jag hittat en ny grej på fifa som är rätt kul, men det är ju inte så att man vill sitta med det hela dagarna. Tillbaka till Gothia då;
Fotbollesdelen gick både bra och dåligt. Vi släppte bara in 2 mål på 4 matcher, varav ett av målen var mot ett lag i juniorallsvenskan, och det andra var ett offsidemål. Måste ju säga att vi hade en del chanser dom 2 första matcherna som vi spelade 0-0. Dom 2 matcherna var förresten mot 2 tyska lag. Hade vi gjort mål där så hade vi ju kommit till a-slutspel, vilket hade varit grymt. Men nu gjorde vi inte ett enda mål framåt och det resulterade i att vi kom 3a i gruppen och åkte sen ut mot ett amerikanskt lag med 1-0. Även fast vi bara tog 2 poäng och sen åkte ut direkt så lirade vi faktiskt jävligt bra, synd bara att vi inte kunde göra några mål, för då kunde vi gått jävligt långt. Kändes väldigt illa när vi åkte ut, fast ändå inte, för det innebar att vi hade 2 hela dagar att göra precis vad vi ville. Men jag tror ändå att jag hade föredragit att gått vidare i fotbollen faktiskt.



Utanför fotbollen då? Jo det var helt underbart det också. Även fast 16 killer i ett rätt så litet klassrum kan låta lite illa, vilket det också var vid vissa tillfällen, så var det ändå mysigt. Skön stämning i hela laget, alla hade sin plats, även fast jag var den enda som hade fungderande eluttag, hahaha. Jag måste erkänna att jag hade nog den skönaste madrassen också, måtten var precis som en vanlig säng och den blåste upp sig själv på 2 minuter med el, helt perfekt. Dock så fick jag ligga och frysa varenda natt, både på grund av att jag inte hade något täcke, utan bara lakan, men även för att jag sov precis vid glasdörren som vi hade öppen varje natt för att alla klagade på att det var för varmt.
När alla hade lagt sig och vi hade släkt varje kväll så berätta Oliver en eller två historier, som för övrigt inte var sådär jättebra, men vi fick ett jävla gott skratt i alla fall. Sen blev det ju så att det helt plötsligt dök upp en kille i kalsonger och gosade ner sig breve en, och låg där en liten stund, medan man lyssnade på musik och försökte somna. Juste, mycket smsande blev det också.

Dom två första dagarna fanns det inget varmvatten i duscharna, och det innebar alltså att vattnet vi fick duscha i, inte kan ha varit mer än 7-8 grader varmt. Kan ni förstå hur det kändes? Det var bara att skutta in och stå och hoppa och duscha jäääävligt snabbt. Måste ju berätta att man började snacka med ett antal killar i duschen, trevligt ställe det där.
Ett annat trevligt ställe var matsalen. Där busade vi väldigt mycket, till exempel genom att köra en lek där någon börjar säga ett ord rätt tyst, och så ska nästa kille säga samma ord högre hela tiden, och ja, till slut så blev det ju väldigt högt eftersom det inte var många som ville förlora. Vissa av orden som kom upp var till exempel korv, penis, hästkuk (om jag inte minns fel) och så massor andra söta ord såklart.
Vi busade även med mattanterna, som vi till slut lärde känna en aning. Blev även en del tjaffs där eftersom dom envisades om att man skulle visa sitt gothiakort, vilket innebar att vi fick gå tillbaka till vårat klassrum och hämta det ett antal gånger, men dom gjorde det bara för att jävlas.
Juste, den där leken med att man ska skrika ord ledde till att Jocke började tjaffsa med en kille i matsalen där, så jääävla kul asså, hahahaha.
Ännu en rolig grej var när jag, Jocke, Viktor och Chris satt utanför matsalen och snackade. Varje gång det kom ut tjejer från matsalen så ropade jag på riktig svensk-engelska; Excuse me, which country are you from? Fick rätt många svar måste jag erkänna. Rolig stund det där.




Vi fick lära känna en hel del på skolan där vi bodde faktiskt. Det var ju trots allt 700 gothia spelare som bodde där. Vi blev homies med ett helt kanadensiskt lag, ett par tjejer från ett lag i skåne, några killar från Mjällby, några otrevliga flickor från piteå, ett par väldigt söta danska pojkar, och så massor andra såklart.
Som bilden ovan visar så tog vi en jävla massa bilder med olika människor. Det var rätt roligt eftersom alla blev lika chockade när vi kom fram och sa typ; "Teamphoto?!"
Hahaha juste, ännu en rolig sak. Det var nångång i början av veckan, första gången vi skulle duscha, så stod alla och tog sina duschgrejer och sånt, och så stod det 4 svenska tjejer utanför vår fönsterdörr (som vi använde för det mesta) och kickade lite. Så stod vi och skrek massor till dom, bland annat max som skrek typ; Kom så ska ni få smaka på kuk. Sen när vi hoppar ut och går förbi dom så frågar jag på svensk-engelska igen; Excuse me, do you know where the shower is?
"Eh, behind there i think" svara dom lite osäkert. Så säger Joakim rätt högt till mig när vi fortfarande är vid dom; Varför pratar du engelska för? vet inte, kul, svarar jag. Och sen när vi nästan kommit runt hörnet en bit bort, alltså typ 10 sekunder efter så hör vi att dom skrattar och säger; "men dom var ju svenskar".
Låter säkert jättetråkigt nu men hade ni varit där hade ni förstått hur roligt det var.

Dagarna spenderade vi mest på Liseberg där vi förmodligen raggade mer brudar än att åka karuseller. Här måste jag berätta en sak för er; min älskade Fredrik Krebs är en GUD på att ragga. Eller inte bara ragga, utan att vara allmänt rolig. Han var en stor del av hela den här veckan. Störd men underbar kille. Han kunde gå fram till vemsomhelst och börja snacka liksom, kille som tjej, ung som gammal, anställda som icke-anställda, och minst 3 gånger om dagen hörde man en viskande Fredrik; bobo ge mig din kamera jag ska göra en grej, och vips så står han och tar kort med massor tjejer liksom. Tack vare honom fick jag flera telefonnummer, bättre självförtroende, men även miljontals skratt. Tack så hemskt mycket Fredrik, saknar dig <3



Ännu en rolig sak som dock var min idé; Vi tog av oss byxorna och gick i kalsonger från shell-macken till skolan; cirka 500 meter. 3 gånger tror jag vi gjorde det, på kvällarna dock så det var inte så mycket folk ute, men helvete vad roligt det var. Den roligaste gången var nog den första, då vi precis innan hade träffat kanadensarna nånstans i stan och deras tränare hade blivit rätt irriterad på oss. Hela deras lag tog taxi hem, och när vi var precis vid skolan i kalsonger, såg vi bara att en bil var påväg, så vi ställer oss, 5 killar, och moonar bilen, och det visar sig att det är kanadensarna med deras tränare som sitter längst fram. Sen när vi gick förbi dom i skolan fick vi ett antal sneda blickar kan jag säga, men det var värt det.
Sneda blickar fick jag även mycket av när jag drog upp en liten broschyr om hur man använder kondomer och lite information om könssjukdomar, i kön till Kanonen. Jag höll den högt och läste noggrant. Kan ju säga att det var jävligt mycket folk som kollade och garvade, men det var bara roligt. Sen på tåget hem när jag gick igenom en vagn var det en tjej som sa ungefär; Hallå var det inte du som läste om hur man använder kondomen i kön till kanonen?
Joo det var jag, sa jag.
Har du lärt dig nu då? frågade hon.
Jag stirrade iskallt på henne i ett par sekunder, och sa sen ännu kyligare; Jag är ju väl förberedd, om man säger så...



Vad mer finns det att berätta om? Jo jag gick på discot en gång, värdelös skit asså. Sen var vi ute och åt ett antal gånger, typ halva laget, väldigt trevligt, även fast det var svindyrt i hela göteborg. Men det kan man inte klandra dom för när dom är så pass trevliga där.
Vi såg brassarna i Cruzeiro spela ett antal matcher, dom knullade sönder alla såklart. Vi såg även vår vän Andrea spela final i Flickor16, tyvärr så förlorade dom den matchen med 1-0.
Vi lirade fotboll på skolgården. Vi kramades framför folk som var väldigt antihomo, vi sjöng en jävla massa tillsammans. Vi gjorde väldigt mycket som jag inte ens kan komma på just nu.
Jag är för trött antar jag, håller på att somna här på tangentbordet. Men det här borde väl räcka för ikväll tycker jag? Jag lovar att skriva igen dagarna framöver om jag kommer på någonting mer roligt som hände i Gothia.

Jag vet att många av er vill se fler bilder, men det är alldeles för krångligt och segt att lägga upp bilder här, så ni får söka er till antingen Playahead (Oerfaren), Facebook (Sorush Amoorpour). Dom allra flesta bilderna jag tog finns där. Ni får jättegärna kommentera alla bilder, det är alltid trevligt, förutom otrevliga kommenterar då, men det förstår ni säkert själva.

Gothia cup 2008 var det absolut bästa i mitt liv. Man var hela tiden sysselsatt och allt man gjorde var roligt, därför känns det så meningslöst att komma hem till Stockholm där alla är otrevliga, där man nästan aldrig har någonting att göra, och ännu mer sällan någonting roligt att göra. Gothia är livet, jag önskar att man hela tiden kunde ha den lyckan inom sig, men tyvärr så är livet inte alltid som man vill ha det, och det måste man helt enkelt leva med. Det gäller att göra det bästa av situationen.

Alla ni grabbar som var med i Gothia;
Jocke B, Viktor, Marcus, Harry, Putte, Jocke N, Johan, Krippa, Jesper, Glenn, Kribba, Oliver, Fredrik, Max, Chris, TACK FÖR DEN BÄSTA VECKAN I MITT LIV! Jag kommer aldrig glömma det här sålänge jag lever. Tur att jag har så många bilder som minne. Jag hoppas verkligen att vi håller ihop även nästa år så vi kan åka dit igen, även fast det är rätt overkligt.



Nu orkar jag verkligen inte skriva mer, utan det får bli imorgon och dom kommande dagarna, men jag vill bara avsluta med en text som verkligen omfattar många, men absolut inte alla, tankar som jag har haft i huvet dom senaste dagarna;


Ibland när du är ung tror du att ingenting kan skada dig. Det är som att vara oövervinnerlig.
Hela ditt liv är framför dig och du har stora planer. Stora planer.
Att hitta din själsfrände. Personen som gör dig komplett.
Men när du blir äldre, märker du att det inte alltid är så lätt.
Det är först i slutet av livet du förstår att planerna du hade, var endast planer.
Till slut, när du ser tillbaka, istället för framåt, vill du tro att du gjorde det bästa av vad livet gav dig.
Du vill tro att du lämnar någonting bra bakom dig. Då vill du att allt ska ha spelat roll



Godnatt på er <3


 


Kommentarer
Postat av: Johanna

woho äntligen uppdatering bobo! :D

2008-07-27 @ 10:33:27
Postat av: tjofläng

ääääääääääntligen ditt sega feenskap :D hihi

2008-07-27 @ 14:42:08
Postat av: Nora

dedär sista om livet, skrev precis ett inlägg om typ samma grej ;D läs gärna!

2008-07-27 @ 15:22:16
URL: http://ncj.blogg.se/
Postat av: Oerfaren

Förlåt tjofläng, men jag har haft en liten mörk period :P

Bra skrivet Nora :)

2008-07-27 @ 19:51:14
URL: http://oerfaren.blogg.se/
Postat av: kaysa

lät som du hade riktigt roligt där båbbå, lite avvis ^^

ha det bäst <3

2008-07-28 @ 14:44:40
URL: http://kaysa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0