Vanlig dag

Det mesta har i alla fall varit vanligt. Den första förändringen kom dock imorse. Jag vaknade strax efter 12. Fan vad stolt jag är över mig själv! Fast som vanligt satt jag och degade i ett par timmar innan jag bestämde mig för att dra till Chris, som vanligt.
Jocke kom dit och vi drog iväg på en löprunda. Blev ett par stopp på vägen eftersom vi hälsade på Viktor och sen träffade på våran tränare. Efter löpningen drog vi iväg och käkade, och där mötte Max upp oss. När vi hade ätit klart drog vi direkt till IP, som vanligt. Jocke var där och vi lirade alla fyra en bra stund. Lirade också oseriös match mot några andra killar som var där.
Efter en stod drog jag Max och Chris iväg och chillade en stund, satt mest och snackade. Sen blev mamma sur så jag var tvungen att åka hem. Tycker fortfarande det är lite sjukt att hon blir sur på att jag är ute vid 12 dom flesta kvällar, NÄR JAG HAR SOMMARLOV!
Egentligen vill hon inte att jag ska gå ut över huvudtaget. Mmmmm det låter ju jättemums. Sitta inne hela dagen och typ titta på tv eller nåt. Nejtack, jag väljer nog min vardagsfotboll alla dagar i veckan.

Jag tror jag har kommit på varför min blogg inte är så värst omtyckt. För det första så är jag rätt negativ, men det vet ni ju redan. Det som jag kom på ikväll, efter att ha kollat igenom ett antal andra bloggar, är att jag inte lägger upp olika bilder eller videos på mig själv eller andra, alternativt olika saker.
Nu vill jag inte låta fördomsfull men är man inte lite nörd om man sitter och letar massor olika saker att lägga upp på sin blogg, uppdelat i alla dom olika inläggen under en och samma dag. Nu snackar jag ju såklart om dom lite mer kända bloggarna som har en del läsare.
Liksom jag har varken tid, lust eller ork att sitta och leta upp bilder osv, eller att ta så hemskt mycket bilder på mig själv och allt runtomkring mig. Eller nu ska jag inte ljuga, klart jag har tid med det, men jag gör mycket hellre något annat som att lira Fifa eller dra till en polare o bara sitta och snacka skit.
Jag vet ju inte säkert hur mycket tid folk spenderar med att redigera sina bloggar, men det låter i mina öron som en enorm brist på annat att göra.

Jag råkade även klicka in på en blogg tillhörande en tjej som tydligen kallas Kissie? Ni kanske vet vem hon är. Hon verkar i alla fall ha en jävla massa fördomar, främst emot invandrare.
Just därför tänkte jag skriva lite om fördomar. Fast bara några rader, skulle jag skriva ner alla mina tankar skulle inte en jävel orka läsa.
Men kort sammanfattat, varför har folk så mycket fördomar? Visst att man kan ha fått fel intryck av en viss grupp, men man behöver ju inte dra alla över samma kant eller hur? Jag själv är ofta rädd när jag går i områden där det bor mest invandrare. Varför då? Jo just för att jag, precis som alla andra fått ett dåligt intryck av invandrare. Jag har fått det intrycket att dom mest rånar och håller på med dumma saker. Men hoppsan, kolla på mig? Jag är ju invandrare. Gör jag dumma saker kanske? Okej, jag dricker väl alkohol lite då och då, och jag kan vara lite småtaskig ibland, men ni förstår var jag vill komma.
Som den tidigare nämnde Kissie skrev; "Killar som inte kan svenska, NEJTACK."
Jag orkar inte kommentera och starta en "diskussion" i hennes blogg, för dom flesta där verkar vara rätt trångsynta. Därför skriver jag lite om det här i min egen blogg.
Hon hade skrivit sådär därför att en kille, turk tror jag, hade skrivit till henne på facebook och frågat hur det är i Stockholm eftersom han ska hälsa på här om ett par veckor.
Killen hade ett turkiskt namn, men skrev ändå väldigt bra engelska. Ännu en fråga; tror ni hon hade reagerat på samma sett om killen hade hetat typ "Jake Taylor" och bott i USA? Det tror absolut inte jag. Bara på grund av hans namn, skapar hon sig en uppfattning om att killen bara vill sätta på henne.
Nu ska jag inte babbla mer om just det här fallet. Det jag helt enkelt vill komma fram till är; sluta upp med era fördomar, ALLIHOPA!
Såklart att ni ska vara försiktiga när ni känner er osäkra, döm ingen på förhand. Alla människor är olika, även om man har samma hårfärg, hudfärg eller religion.

Tänkte precis skriva mer men jag märkte att det blev rätt mycket, så jag slutar där. Om någon vill diskutera sina åsikter går det jättebra att höra av sig.
Jag är i alla fall alldeles för upprörd för att skriva mer just nu.
Eller jag kom på att jag knappt har fixat något inför Gothia, eftersom det är typ det enda vi pratar om nuförtiden, så jag måste verkligen börja ta tag i saker.

Ska kanske bada med några imorgon och sen på kvällen får vi se vad som händer, kanske blir nåt annat än fotboll för en gångs skull, haha.

Klockan är just nu 02.24, alltså är jag 24 minuter sen med att lägga mig. Nej nu måste jag verkligen springa och gosa ner mig i sängen. Ha det bra allihopa så hörs vi domani.
Puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0