Ännu en meningslös dag

Idag har jag typ bara suttit vid datorn eller teven och glott. Finns ju absolut ingenting att göra på dagarna. Jag tror helt seriöst att jag upplever dom tråkigaste dagarna som ens är möjligt. Om det är någon som tror att ni har det tråkigare än mig så säg gärna till, så kan vi diskutera vad som inte händer.
Men en liten positiv sak kom ur all tråkighet ändå. Eftersom jag inte hade någonting att göra passde jag på att be mamam klippa mitt hår, med tanke på att det växer snabbare än en människar hunger typ, bara för att jämföra i brist på metaforer.
Efter det grillade mamma och jag fick äta lite snabbt eftersom jag  i brist på nåt att göra bestämde mig för att gå på b-lagsträningen. Det var ett tag sen eftersom jag vilat ljumsken men det var kul att träna med dom igen.
Det hände en liten tråkig sak när jag kom dit. Började snacka med tränaren och han sa att jag skulle lirat matchen med dom igår men han fick inte tag på mig. Han hade ringt min tränare och frågat om mitt nummer, men han hade tydligen inte det, och istället fick min tränares son lira matchen, som i sin tur är lite mindre bra. Känns ju kul att man satt hemma och stirrade in i väggen en hel dag när man istället kunde lirat match. Aja det är sånt som händer men från och med i höst kommer det nog gå bättre.
Duschen efter träningen blev lite wierd eftersom jag hade glömt handduk, så det blev till att lufttorka. Lite obehgaligt sådär men det fick gå, hahaha. Efter träningen skyndade jag hem för att se kvällens fotbollsmatcher, och jag måste säga att jag är lite smått förälskad i Kroatiens landslag.

Nu är det uppehåll i fotbollen i typ 2-3 veckor. Rätt skönt att vila men eftersom jag inte vill tappa den lilla bollkänsla och kondition jag har så ska jag försöka dra med nån polare så ofta det går och lira boll eller gå ut o löpa. Trist med löpning men det är sånt som måste göras, fotbollen däremot är faktiskt rolig. Kul att snacka med polare och samtidigt träna på det man känner för. Måste ju faktiskt försöka träna upp mig lite inför Gothia, har man fått nummer 10 så måste man ju helt enkelt glänsa lite, om ni förstår. Inte bara för själva fotbollen, utan för att impa på tittande tjejer, hahahahahahah xD

Har smsat med lite tjejkompisar idag och det känns bra att jag och en gammal vän börjat få mer kontakt nu när det är sommar och snacka lite mer. Hon kanske helt enkelt kan rädda mig från mina sjukt trista dagar.
En annan tjejkompis som tydligen följer min blogg väldigt intensivt, vilket jag inte visste, påpekade att jag borde skriva mer och oftare, ungefär så som jag brukade göra när jag började blogga, alltså flera gånger om dagen. Men det finns faktiskt en klar anledning till att det inte är så längre, och det är helt enkelt att jag har så sjukt tråkigt för det mesta så det finns liksom ingenting att skriva om längre. Dock så gör jag mitt bästa för att försöka underhålla alla mina trogna läsare.

Jag har en del grejer att shoppa dom närmsta veckorna så om det är någon trevlig prick som känner för att ta en shoppingrunda någon vacker dag inom 2-3 veckor är det bara att säga till. Måste bland annat köpa nya hörlurar till min iPod, köpa en såndär uppblåsbar madrass som blir ungefär som en säng (tänker absolut inte sova på en yoga-matta igen under hela Gothia veckan).
Sen så måste jag också köpa en hel del nya kläder så det skadar ju inte om någon med bra smak har lust att försöka hjälpa mig hitta lite nya fina kläder.

Förresten, någon som har tips på vad man kan laga för middag åt två tjejer som är väldigt kräsna när det gäller mat? Tydligen så har jag lovat dom att laga någonting riktigt gott innan Sverige-matchen på onsdag som vi tydligen ska se här hemma hos mig. Kommentera gärna med tips om ni kommer på någonting lättlagat och smarrigt. Jag är ju trots allt kille.

Nu är jag rätt trött så jag ska nog gosa ner mig i sängen och fortsätta fundera vidare på dom tankarna som uppstår under dagarna när man inte har nåt annat att göra än att tänka. Även om det är rätt dystra tankar så måste jag försöka komma fram till lösningar så att jag kan känna mig lite bättre och gladare, i alla fall nu när det är sommarlov. Får bara hoppas på att det blir bättre väder snart igen, för så som vädret är nu så blir man bara deprimerad faktiskt, eller jaa, jag blir det i alla fall.
Godnatt på er sötisar<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pastasallad och nå gött eller kyckling brukar fungera :)

2008-06-17 @ 17:11:39
Postat av: Oerfaren

Tack så mycket :D

Fler tips?

2008-06-17 @ 21:40:38
Postat av: Anonym

Vi tjejer brukar gilla tapas, lite god plockmat :)

2008-06-18 @ 11:41:38
Postat av: Oerfaren

Haha, sååå duktig är jag inte xD

2008-06-18 @ 12:43:57
Postat av: Anonym

haha joodå ;)

2008-06-18 @ 13:58:53
Postat av: Oerfaren

och det vet du? :P

2008-06-18 @ 16:29:41
Postat av: Anonym

Jag vet inte, jag tror. Litar på dig sötis ;)

2008-06-19 @ 11:55:57
Postat av: Oerfaren

Och då får jag väl ta och lita på dig också ;)

2008-06-19 @ 19:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0