Ännu fittigare fredag

Åhhhhhhhhh vilken rolig kväll. Se på världens tråkigaste talang och koka sönder i sitt eget rum. Jag tror inte riktigt ni fattar hur varmt det är här, nästan likt en bastu skulle jag vilja påstå.
Finns absolut ingenting att göra alltså. Den som kommer med ett konkret förslag får fan livsförbrukning av bamsekramar!

Jag är så jävla trött på människor, ALLA människor. Trött på hur alla tänker, trött på hur alla agerar, trött på hur alla ser ut, trött på vad alla säger, trött på hur alla är idioter. Skulle vilja vara lika snabb som tomten så jag kunde åka runt världen på en kväll och berätta för alla hur otroligt dumma i huvet dom är.
Är ju inget praktexemplar själv heller. Dubbelmoralen hos mig skiner upp som den varmaste soligaste dagen, ändå kan jag inte sluta bli irriterad på folk. Som jag sagt att antal gånger nu, någonting måste vara fel på mig.
Men that's life liksom, jag hatar allt och alla, så är det bara.
Nu kommer vi in på hat igen. Jag skulle nog vilja utnämna mig själv till kungen av hat. Om man ändå hade den makten att utnämna sig till någonting. Eller åtminstone förmågan att kunna utvecklas.
Tänk vad folk tar saker för givet här i världen. Jag förstår helt enkelt inte hur folk tänker ibland, eller hur lite dom tänker.
Fast å andra sidan har jag kommit på mig själv med att tänka alldeles för mycket. En jobbig egenskap om jag själv får tycka till, vilket jag inte får vid dissa tillfällen, på grund av min bakgrund.

Rasism asså. USCH! Inte heller här kan jag förstå hur folk tänker.
- Varför har man något emot folk på grund av FÄRG ?! skulle någon kunna förklara det för mig? Nej antagligen inte för inners inne har vi alla en liten rasist som sitter och hatar. Hat ännu en gång.
- Varför drar man alla över samma kant? Varför kan man inte se att folk agerar på grund av hur samhället format dom? Varför kan man inte fatta att det har absolut ingenting med vilket land man kommer ifrån att göra?
Och till den stora frågan. VARFÖR I HELVETE SKA MAN DÖDA, VÅLDTA, RÅNA ELLER SLÅSS ?! Känns ju nästan som att man är onormal om man INTE gör någonting dumt nuförtiden.
Men jag ska inte sitta och snacka om skit när jag egentligen inte har kunskapen att kunna argumentera om någonting alls.

Jag har till och med tappar lusten att lyssna på musik. Skulle vilja påstå att jag dör en liten bit inombords för var dag som går. Allting går ju fel i det här livet. Fattar inte varför allting ska vara så svårt, speciellt någonting som man älskar mer än allt annat. Och jag förstår inte heller varför alla gör som dom gör. Nu kommer jag in på det igen, varför är människor så enormt dumma i huvet?
Älskar frågor som inte går att besvara.

Nej nu blir det till att diskutera livet med min käraste Joakim cirka halva natten. Har ni tur, mina kära läsare(herregud, fattar inte att ni läser min blogg över huvudtaget) så kanske det kommer ett nattligt inlägg då jag förhoppningsvis är ännu argare, för det verkar ju vara mitt kall.

Later

Kommentarer
Postat av: sara

jag håller med till varje punkt och pricka...usch vad jag hatar rasism!

2008-05-16 @ 23:42:52
Postat av: Oerfaren

Gör den lilla rasisten inom dig också det? :)

2008-05-17 @ 01:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0