Jobbig men trevlig dag

Dagen började med idrott. Rätt tråkig lektion, vi hängde på gymmet hela klassen, men passade på att träna överkroppen lite i alla fall. Ville inte slita ut benen med tanke på att jag ska på friskis om mindre än en timme och senare ikväll ska jag träna fotboll. Det blir alltså fotboll för femte dagen i rad, rätt mysigt faktiskt.

Efter en äcklig lunch hade vi engelska där vi bara tittade på film, men innan fick vi veta vad vi fick på engelska nationella; Solklart MVG fick jag ju såklart, vad annars?
Nu har jag MVG i både matte och engelska. Och på tal om mitt mvg i idrott så snackade jag med läraren och det är ingen fara med det, en liten orienteringsrunda här i huddinge så är allt fixat.

Det var mumsmums-tävling i skolan idag. Jag var inte anmäld men va med ändå. Man skulle äta 18 mumsmums så snabbt som möjligt. Jag lyckades bara trycka i mig 9 stycken när nån idiot vann, herregud vad illa jag mådde. Men resten av godbitarna tog jag med mig och delade ut till några kära vänner.
Mår fortfarande lite illa dock.

Sista lektionen, samhällslektionen, var det bra 6 pers där typ för man fick jobba på valfri plats, och valfri plats för dom flesta i min klass innebär; "ni kan skita i lektionen".
Men till huvudsaken, jag satt och pratade om min blogg med några för vi väntade på hjälp, så sa jag att flera unga mammor läst min blogg. Då reagerar läraren, Anna-Karin, och säger typ; "Men Bobo vad sa du nu?!" medan hon garvade lite smått. Så berättade jag för henne att flera unga mammor läst min blogg. Sen när jag skulle gå så sa jag trevlig helg, och då kommer hon med den här; "Du bobo nu vet jag varför dom läser din blogg, den heter ju Oerfaren".
Hahaha, lite läskigt att hon sitter och tänker på sånt, men nu har jag iaf en teori.

Det är väldigt skönt väder ute idag märkte jag nyss, så jag ska ta moppen till friskis. Orkar inte kämpa med masor bussar och skit. Friskis, hem och byta om, fotbollsträning, sen hem och duscha och sova. Kommer antagligen med ett inlägg efter träningen då.

Jätteskönt förresten att vi bara har två halvstora grejer kvar i skolan, annars är det slappt som fan. Hur underbart som helst o slippa massor plugg.

Bortamatch på lördag förresten. Sjukt taggad nu igen, känns så jävla skönt med fotboll.
Men nu måste jag dra mig, måste åka alldeles strax.
Puss&kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0