Paris

Nu när jag inte har skrivit på ett par dagar har besökarna på min blogg minskat för varje dag, vilket är lite tråkigt. Men nu ska jag i alla fall berätta om min resa till Paris och hoppas på att fler börja kolla in min blogg igen.

Började med att jag körde hela vägen till flygplatsen klockan 5 på måndag morgon. Kallt som fan och sen sitta på flygplatsen och vänta på att få gå på planet. Väl på planet satt vi bredvid ett par jättesnackiga kineser, jobbigt!
Lekte mest med min iPod och sov en stund på planet.

Redan här började kaoset. Planet kunde inte landa på den flygplatsen den skulle på grund av vädret så vi fick åka till flygplatsen i Lille, som alltså ligger 2 timmar längre bort från Paris. När vi kommit till flygbussarna som skulle ta oss in till Paris fick vi vänta i mer än 1 timme på att åka iväg. Alla blev såklart jätteirritrerade.
Väl inne i paris gick vi in i ett centrum och åt och sen åkte vi till hotellet och lämnade våra väskor, sen bar det av till Eiffel-tornet.


Utsikt från tornet och det var väldigt kallt högst upp;

                                                     


Därefter åkte vi till Champs-Elyssés och hittade en väldigt cool bil;



Vi såg även Louis Vittons största varuhus;



Dagen efter åkte vi till ett köpcentrum utanför stan, men därifrån har jag inga bilder. Senare på dagen bar det av till köpcentrumet La Fayette, och för att ni ska få en uppfattning om hur det var så får ni se den här bilden när jag själv tycker att jag är rätt cool;



Området som vårat hotell låg i var väldigt känt för en viss sak. Vill ni veta vad? Här får ni se två bilder på ungefär en av flera hundra likadana och liknande butiker;
                                                   

Det var alltså så kallade "Sex shops" ungefär var 5e meter, och ibland var det 3-4 stycken precis bredvid varandra. Sen var det också lika många strippklubbar där kvinnorna satt i dörren och försökte dra in alla som gick förbi. Dom var ju inte fräscha om man säger så..
När man gick förbi och tittade in såg man liksom stora bjässar till kvinnor som stod i string, omysigt!

Rolig sak; Första morgonen när vi skulle ner till frukosten kollade jag ut för ett fönster och en kvinna som var helt nyduschad öppnade fönstret och visade hela kroppen, dock så hade hon handduk.
Imorse hände samma sak när vi åkte upp från frukosten, men den här gången var det en annan kvinna, och hon hade ingenting som täckte, alltså såg jag hela hennes framsida! Hahahaha det var så jävla kul!

Nu till shoppingen, för shoppa är faktiskt det man gör i Paris, tro det eller ej;
  • En trenchcoat med märket Energie, 2400 kr
  • En niketröja med hög krage, 650 kr
  • Ett par pumaskor, 1200 kr
  • En armaniparfym, 570 kr
  • En Calvin Klein väska, 900 kr
  • Diverse småsaker så som tidningar, shotglas, alkohol
Sammanlagt blir det över 6000 kronor, vilket är väldigt väldigt mycket för mig. Sen så åt vi massor gott hela dagarna så det lär ha kostat en del också, inte för att jag hade koll på några pengar.

                                                



Tyvärr så blir inte bilderna på resten av grejerna så bra, så om ni vill se hur otroligt snygg jag kommer vara framöver så får ni helt enkelt ta och bjuda ut mig ;)


Nu måste jag plugga lite för jag har ekonomiprov imorgon, och dessutom skadar det ju inte att sova heller.

Ciao<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0