Ännu en jobbig dag

Måste bara inleda med att lägga in en helt sjukt söt bild på helt sjukt söta Mikaela! Hon var helt oförberedd när hon kom ut från toan och cool som jag är så piccade jag direkt!




Kunde dagen ha börjat bättre? Mjoo det kunde den nog. Började med att jag vaknde cirka 06.54
Smskonversation;
06.55, Jonathan; När börjar vi? <3
06.55, Bobo; 09.30, sleep!
06.57, Jonathan; Tack babe <3

Egentligen skulle jag gått upp halv 9, men efter smsandet vaknade jag var 5e minut så det gick ju åt helvete. Gick upp, åt frukost och allt sånt innan pappa skjutsade mig till skolan. Fast vi stannade på shell-macken i centrum precis innan så jag kunde halta in och köpa halstabletter, har nämligen blivit förkyld. Så jävla irriterande, blir ju bara värre och värre för mig hela tiden. Men han där inne på macken va jättetrevlig i alla fall så jag blev lite glad.

Såhär kan det förresten se ut under en jättetråkig lektion i vår klass, detta på den enormt jobbiga Företagsekonomin;


Efter det var det av till det som jag och Jonathan kallar skrattlektionen, naturkunskap B. Vi gick igen om en del och sen skulle vi jobba i grupper om 3 och göra några småsaker. Självklart hamnar man ju i största bimbogruppen med 2 tjejer från andra SMEK-klassen vid namn Helena och Johanna. Fast det var rätt kul, kunde ju sitta och garva åt deras bimbohet(?).
Direkt efter var det en kort psykologilektion där vi fick en lista med massor ord, och vi skulle välja 5 var som vi tyckte beskrev vår klass. Jag tror några av orden vi gemenasamt kom fram till var; tung, kärleksfull, barnslig. Sen var det av till lunchen. Det var ost- och skinksallad, och det var asgott tyckte jag.
Hahaha, Miranda ville att jag skulle tjaffsa med blattetjejen som sa horunge till mig igår, minns inte om jag skrev om det eller inte, men jag pallade gå dit, får ta det nästa gång.

Sedan var det ett par timmar då jag inte gjorde någonting, eftersom vi hade idrott. Gick ner till hallen och kollade på (FAN JAG KOM PÅ NU ATT JAG BORDE TAGIT KORT I HALLEN!!!), snackade lite med Gårde för han hade idrott samtidigt, och sen gick vi tillbaka till skolan. Där skedde dagens höjdpunkt; Torsdagsfika i cafeterian med klassen. Vet inte om det kommer vara så varje gång, men mellan idrotten och den sista lektionen som är FEK på 2½ timme så drar nästan hela klassen till cafeterian och chillar där, det hände även förra torsdagen. Jag valde att ta lite söta bilder;

Tyynga grabbar!




Tyynga flickor?




Jag hade tydligen glömt bort det men det var många som var ickeglada på min kamera, dom hämnades genom att ge igen med samma medel. Biffmicke i bakgrunden också.




Och här är alla grabbarna (alla tillhör inte min klass), dessutom jennys blonda huve;





Sen måste jag bara lägga in några bilder och berätta lite om den tidigare nämnda företagsekonomi lektionen. Det är alltså 2½ timme ungefär, fast vi brukar få en eller två raster också. Det är en ny lärare som är jättedålig på alla sätt och vis. Hon är ful, har en irriterande röst, vet knappt själv vad hon pratar om, och hon snackar med oss som om vi vore jättetröga 5åringar. Den tidigare bilden är från samma lektion, och ni kan ju fatta att det efter en stund blir rätt snackigt och irriterat där inne, låt mig demonstrera;

Här har vi då Jessica som håller på att ge upp. Gång på gång, precis som Amanda som satt vid samma bord, påpekade dom att dom inte pallade mer. Jag har för mig att Amanda också ett antal gånger sa; Jag bryter ihop snart!




Fredric som gjorde det kloka valet och somnade en stund, fast det gör han iofs på dom flesta lektionerna...




Jag tror jag börjar märka av en trend här, kanske också borde prova på den och lägga mig och sova nästa gång vi har en lång och jättetråkig lektion? Patricia var ändå rätt skön. Efter halva lektionen satte hon i båda hörlurarna och lyssnade på musik och började smsa. Rätt chill tycker jag.




En liten rolig sak hände dock. Under en liten bensträckare som vi fick så ställde jag och Malin oss i varsitt fönster och så började vi busvissla på alla som gick förbi, det var jättekul!
Nu känner jag att det har blivit alldeles för mycket, men jag hoppas att ni är nöjda!

Ciao!<3

Kommentarer
Postat av: jemps

".. och jennys blonda huve" tack! <3

2008-09-04 @ 22:33:26
Postat av: Mikaela

uhm visst det var verkligen en otroligt sjukt söt bild haha XD eller kanske inte

2008-09-04 @ 22:40:18
URL: http://miiikaelas.blogg.se/
Postat av: emilia

jennys blonda kalufs piggar upp vem som helst! ;)

2008-09-07 @ 19:41:38
URL: http://emajlia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0